Ave Caesar

För ett par veckor sedan kajkade jag och min man iväg för att gå på rutinultraljudet. Både min man och jag, liksom de flesta av våra vänner, var helt (och då menar jag verkligen fullkomligt) övertygande om att det var en liten tjej som låg i magen. Jag brukar ha rätt så bra intuition, men den här gången svek den mig visst… Vi hade bestämt oss för att ta reda på könet på barnet, mycket p.g.a. att vi var så säkra. Vi kände att om det, mot alla omöjliga och osannolika odds, skulle vara en kille i magen så skulle vi bli så förvånade vid födseln. Det skulle kännas bättre att veta redan nu. Inte för att det på något sätt skulle spela någon roll, en kille skulle vara precis lika välkommen. Det var bara det att vi var så… säkra.

Sekunden innan ultraljudsbarnmorskan sade orden så såg jag den. Snoppen. ”Ja det här är ju en kille det här”, sade hon. Tomas och jag tittade förvånat på varandra, glada och chockade. Barnmorskan måste ha sett våra miner för hon passade på att visa snoppen från minst fyra olika vinklar, bara så att vi verkligen skulle förstå. Det första jag tänkte var: killmaffia! Det kommer att bli fyra killar och en tjej i familjen nu. Ja, eller två tjejer om man räknar katten Mimmi. Och inte ett enda killnamn hade vi heller, tjejnamn hade vi redan valt både första- och andra- och tredjenamn! Hur i all världen skulle detta gå?

Nu har det gått ett par veckor, nyheten har sjunkit in, och jag känner mig superpeppad inför att bli mamma till denna lilla kille. Jag och Tomas fnurlar på killnamn och som tur är är det lång tid tills vi måste bestämma oss. Fram tills dess är arbetsnamnet Caesar, myntat av min mammas sambo. Caesar är en livlig typ, och jag längtar till maj då jag får träffa honom.

Caesar

7 reaktioner på ”Ave Caesar

  1. Hej hej!

    Karin Widén trodde att jag skulle gilla din blogg, och det hade hon ju rätt i!

    Här får de inte berätta vilket kön det är, men jag tyckte jag såg en liten snopp på ultraljudet och min pojkvän tyckte att barnmorskan sa ”han” en gång istället för den. Fast vi inbillade nog oss lite för att vi kände så starkt att det var en kille. Men nu den senaste veckan har jag börjat vackla, det ska bli spännande att se vad det blir!

    • hej, kul att du gillar bloggen, har ju precis börjat som sagt 🙂 gillar din blogg med, färgglad och rolig!

      det är spännande det här med kön, spelar ju egentligen ingen roll, men det är himla kul att spekulera… spännande att se vad det blir!

Kommentera

