For the love of owls

Jag är sedan några år tillbaka omåttligt förtjust i ugglor. I alla former. Jag kan inte riktigt förklara min ugglefanatism, den bara dök upp en dag och sade hej. En del av min kärlek till ugglan handlar om vad den representerar. Vid en sökning på ugglan som totemdjur hittar jag detta: Ugglor ser och vet alltid sanningen. Ugglans förmåga att navigera genom den mörkaste natt för att hämta näring till sig själv och sin familj är hela grunden för dess existens. När du förirrat dig i livet kan ugglan guida dig tillbaka till din rätta livsväg. Awesome. Det här är precis vad jag vill ha i livet. Att kunna se vad som är sant och inte. Att kunna finna vägen tillbaka i svåra stunder, för såna dyker det ju onekligen upp i livet lite då och då.

Till min oförställda lycka så har nu ugglor även figurerat ganska länge både på kläder, smycken och inom inredning. Hade jag inte varit så fantastiskt bra på att lägga band på mig själv hade jag kunnat fylla hela huset med ugglor, men nej. Ibland får en följa med mig hem. Här är några utvalda favoriter:

8 reaktioner på ”For the love of owls

  1. Min sambo är väldigt förtjust i ugglor, medan jag föredrar pingviner. Jag har köpt två jättesöta bodies med ugglor till Kiddo i alla fall!

  2. Får man vara så Fräck att rekomendera en titt in på min egen hemsida; ugglalala.se. Jag syr tygugglor med personligheter :). Jag vill dock passa på att säga att det är ganska utplockat nu men att det kommer massor av nya fina kompisar snart och även en ny sorts ugglalala-produkt! Håll utkik!

    Och grattis till bebis i magen!!

Kommentera

