Stickor check, garn check

Så nu är det bara att sätta igång. Damen i garnbutiken hade lite svårt att förstå att jag ville ha garn och stickor bara för att öva på att sticka räta och aviga. Hon tyckte verkligen att jag borde ha ett projekt. ”En halsduk kanske du kan sticka?” ”Nej tack, jag ska öva på grunderna först, tack” ”Men ett par muddar då? Det är ju inte lika stort som en halsduk?”. Jag låtsades att jag absolut skulle gå hem och sticka muddar, det kändes lugnast så.

2 reaktioner på ”Stickor check, garn check

Kommentera

