Inte helt adekvata graviddrömmar

Har sedan ett par veckor tillbaka haft ganska skumma drömmar, ofta åt mardrömshållet, på nätterna. Drömmarna känns verkliga och präglas ofta av ångest och obehag. Inatt drömde jag till exempel att bebisen sparkade hål på min livmoder och mage så att allt fostervatten rann ut och bebisen dog. Därefter följde en lång sorgeperiod där jag kände att jag nog aldrig skulle orka leva ett normalt liv igen.

Vilken peppdröm, va? Antar att det är undermedvetna rädslor som kommer fram på detta sätt. Detta scenario (okej, kanske inte precis detta scenario för det skulle ju vara högst osannolikt) är något jag i grund och botten oroar mig för. Kontentan av det hela är väl oron för att det ska hända bebisen något.

Jag är fortfarande lite förbluffad över varje vecka av graviditeten som går, och så glad åt den livliga krabaten som lever rövare i magen varje dag. Kanske är de här drömmarna och den här oron ett gott tecken, det är väl början på några slags beskyddande föräldrainstinkter, antar jag. En tidig önskan om att beskydda mitt barn, även om han ännu inte är född.

7 reaktioner på ”Inte helt adekvata graviddrömmar

  1. Har också drömt massa drömmar.. Många har varit konstiga och obehagliga och andra jättefina. Det är väl en naturlig process för att förbereda sig inför vad som komma skall.. (:

    Sv: hoppas bara jag kan sy tillräckligt bra så kudden blir lika fin..(:

    Ha en skön dag!

  2. jag har också drömt otroligt mycket mardrömmar under graviditeten, drömde också att bebis sparkade hål på magen en gång ! men oftast är det att min sambo och livs stora kärlek lämnar mig och jag blir ung, ensamstående mamma ;p verkligen peppande drömmar !

  3. Ping: Weird graviddröm igen |

  4. Ping: En weird graviddröm till |

  5. Ping: Dream a little dream |

Kommentera

