Inky dinky del 2: vägen till upplysning går genom bläck

May there be every blessing. May all heavenly beings protect you. Through the power of all the Buddhas, may you always be well

Detta var min allra allra första tatuering. Nu är det betydligt mer kluttrigt lite här och var, men vid denna tidpunkt fanns det inte ett endaste litet tatueringsstreck någonstans på hela min kropp. Denna gjordes 2008 av en tjej som jag faktiskt inte minns vad hon hette, hon jobbade i alla fall på Heavenly Ink vid tidpunkten.

Jag hade precis varit i Thailand där jag spenderat tre veckor på en meditationskurs i ett tempel i Chiang Mai. Dessa tre veckor är både något av det bästa och värsta jag gjort i hela mitt liv. Det är en obeskrivlig upplevelse att i tre veckor skala bort allt vad distraktioner i form av musik, tal, småätande och dylikt vill säga och bara ägna sig åt meditation. Det är tre veckor face to face med dina tankar, på gott och ont.

Denna buddhistiska välsignelse ingick i en bön som bads i templet. Betydelsen är:

May there be every blessing
May all heavenly beings protect you
Through the power of all the Buddhas, may you always be well

Ganska handy att ha med sig på en regnig dag, tänkte jag och placerade den på ryggraden.

I Doi Suthep-templet i Chiang Mai

10 reaktioner på ”Inky dinky del 2: vägen till upplysning går genom bläck

  1. Kul med en tatueringsserie!

    Jag kan tänka mig att du kommer att ha nytta av meditationen under förlossningen.
    Själv tror jag att jag kommer vara glad för att jag har tränat hårt de senaste åren och lärt mig att andas rätt för olika situationer, samt att jag kan fokusera på andningen när det blir tufft.

    Hm, jag får se hur jag gör med tatueringarna, ska höra lite med min tatuerare vad han tycker också.

  2. Ping: Inky dinky del 4: blå blå är kärleken |

  3. Häftigt! I Doi Suthep har jag varit tre gånger faktiskt men aldrig gått någon kurs eller så. Du har gjort massa spännande hör jag. 🙂

  4. hej!
    vilken fin tatuering på din ryggrad! är det hebreiska? planerar nämligen att göra en tatuering längs ryggraden jag med men undrar lite hur andra gjort för att så sina ord översatta till hebreiska? 🙂

Kommentera

