Au naturel

Välläst exemplar av förlossningsguruns bok

Fick av hemförlossningsbarnmorskan låna detta väl tummade exemplar av Michel Odents ”Tillbaka till naturlig förlossning” från 1984. Har slukat den under USA-resan, och fann att den hade ett väldans tänkvärt innehåll. Särskilt om man nu som jag har siktet inställt på en hemförlossning. Kan verkligen rekommendera boken för den som vill veta mer om naturlig förlossning eller bara vill skaka om sina uppfattningar om hur en förlossning idag ”ska” vara. En del av innehållet var lite för hippieish även för min smak, men mestadels en vettig bok.

Lagom avslappnad förlossningsbild från boken. Läkaren och barnmorska sitter i hörnan och hänger lite casual medan mor och far hälsar på den nya världsmedborgaren.

28 reaktioner på ”Au naturel

  1. haha, men vilken bild. riktigt så där avslappnat kanske det inte är precis efter en förlossning?
    verkar vara mysig blogg det här, hit kikar jag in igen!:)
    ha en härlig onsdag!

  2. Hrmm… Jämlikt och bra eftersom pappan också är naken. 😀 .

    Bilden får mig att tänka på Gudrun Schyman och 70-talsfilmen där hon födde barn…

  3. Det skulle vara kul att läsa den där!

    Jag brukar hata att flytta, men den här gången känns det nästan bara kul faktiskt, särskilt som jag slutar jobba två dagar innan flytten och sedan kan vara hemma och boa!

  4. Jag har egentligen ingen koll alls på något som har med barnafödande att göra – men jag tycker att det verkar ett bra alternativ att föda i vatten. men jag vet inte om det är vanligt i sverige.

Kommentera

