En svans med svans

Badrumsföljeslagaren

Var jag än går i huset så följer hon efter. På morgonen är hon med när jag äter frukost. När jag duschar sitter hon på golvet nedanför badkaret och väntar tills jag är klar. Tittar på när jag väljer kläder. Följer med när jag går ner till datorn. På kvällarna är det hon som talar om när det är läggdags. Hon hoppar upp i sängen och gosar en stund tills hon tycker att det räcker. Då flyttar hon till korgen på golvet där hon har full koll på när jag vaknar och ska gå upp igen så att hon kan börja om sin rutin.

En alldeles egen stalker. En väldigt söt och hårig sådan. Hon var inte så här förut, stalkerbeteendet har kommit mer och mer. Hon börjar ju få några år på nacken, jag tänker att hon kanske börjat bli lite glömsk och helt enkelt glömmer bort vem hon bor med om hon inte har full koll hela tiden.

10 reaktioner på ”En svans med svans

  1. så gulligt!
    tror det kan ha med att du är gravid att göra att hon har börjat med detta beteende, min kisse gör lika dant när min svägerska kommer och hälsar på, då får hon inte gå någon stans utan att han svansar efter och har koll på vad hon gör sen när hon har gått så blir han sig ”själv” igen…

  2. Sån där är Blixa också! Riktigt efterhängsen. Och om han inte får följa med när jag går på toa står han utanför och skriker…

    Jag såg det där pingvinhalsbandet, så himla sött! Synd att det inte går att beställa från sidan…

  3. Hehe…eller din lilla vakt kanske.. 😉
    Men det kan ju ha ngt att göra med C i magen också, djur blir tydligen sådana..de har ju ett sjätte sinne!
    Fast å andra sidan så höll min vovve koll på mig konstant..i början var det sött när han som valp låg på mattan när jag satt på toa men sen blev det lite stressande..fick inte vara i fred ngnstans! Helt galet..

    • ja det är en till som påpekat det, och det är sant att det stämmer ganska bra tidsmässigt med när jag blev gravid och när Mimmi började hänga efter mig vart jag än går. lite skumt dock, för en gång när jag hade en gravid väninna på besök ett par dagar så vägrade Mimmi ha någonting med henne att göra och parkerade sig i garderoben hela den helgen. men det kanske är annorlunda med mig 🙂

Kommentera

