Day 13: Your favorite writer

Bild från paulocoelho.com

Tveklöst Paulo Coelho. Älskar hans språk. Älskar variationen i hans böcker. Älskar att det finns en mening och ett budskap i det han vill förmedla. Älskar att jag blir berörd varje gång jag läser något han har skrivit.

Alkemisten var det första av hans verk som jag läste, och efter det var jag hooked. Även om varje bok är en fristående berättelse så är det genomgående temat sökandet efter den egna livsvägen och ett nytt sätt att se på tillvaron. Varje karaktär i Coelhos böcker blir genom olika händelser tvungen att lyssna till sin inre röst och följa sina drömmar.

9 reaktioner på ”Day 13: Your favorite writer

  1. Har läst Veronika bestämmer sig för att dö(måste se filmen nu kom jag på) och den var verkligen bra, läser nog gärna någon mer av honom

Kommentera

