Hos barnmorskan

Idag var det kontrolldags hos barnmorskan igen. Hon hade med sig en sjuksköterskestudent som blev lite nervös eftersom vi ju var två proffs som skulle titta på när hon tog blodsocker och blodtryck. Men det gick galant.

Mina värden såg bra ut och Caesars hjärta pickade på. Caesar blev lite sur när barnmorskan petade runt på magen för att mäta SF-måttet så han försökte smita undan. Till slut fick hon i alla fall ett mått som visade att SF-kurvan eventuellt är på väg att plana ut lite. Måttet ligger ju fortfarande gott och väl inom kurvan, men barnmorskan sa att vi får se vart det barkar vid nästa besök, om två veckor. Hoppas han tjockar på sig lite tills dess…

14 reaktioner på ”Hos barnmorskan

    • helst skulle jag ju vilja kolla på bebis med ultraljud varje ag, men det går ju inte. men lyssna på hjärtljuden varannan vecka är ju inte fy skam det heller 🙂

  1. Åhh så härligt att höra på hjärtljuden… Min stora önskan är att få vara gravid igen, men man måste ju vara 2 för det;-) De räcker vist med 3 barn enligt min sambo;-)
    Kram K

    • mm, tror inte att det är så mycket att se när jag skyfflar omkring i här hemma i mina mjukiskläder. men jag får be maken ta lite fler kort på magen helt enkelt 🙂

  2. Ping: Inför imorgon |

  3. Ping: Ingen tjockisbebis |

Kommentera

