Sömn schmömn

Två nätter i rad har jag sovit hur kasst som helst, framförallt på grund av jobbiga graviddrömmar som envisas med att vara hur levande och verklighetstrogna som helst.

Natten till igår drömde jag att det kom fram att maken varit otrogen x flera. Han blev hur elak som helst och började räkna upp alla som han varit otrogen med, samtidigt som jag skrev ner dem på en lista. Bland alla dessa namn fanns till exempel en bloggerska vars blogg jag läser ofta (hej bloggskadad…). Såna här otrohetsdrömmar har dykt upp en del under graviditeten, det handlar uppenbarligen om rädslor jag har som jag behöver möta och släppa. Det finns ju ingen reell rädsla, maken är världens finaste med ett hjärta av guld, utan det sitter bara i mitt huvud.

Inatt skulle jag och maken flyga till USA, och packningen pågick i vad som kändes som timtal och åter timtal. Allt segade sig fram som kola och så fort jag trodde att vi var klara och hade stängt och låst väskan så kom jag på fler saker som jag behövde hämta. Plattång! Resekontakt! Pocketbok! När vi sedan kom till flygplatsen var det två minuter tills planet skulle gå och vi fick springa tillsammans med en flygvärdinna som skulle hjälpa oss att komma med planet. Då visade det sig att vi skulle mellanlanda i Nya Zeeland (?) och för att få landa där var man tvungen att ha ansökt om visum, vilket vi hade missat. Flygvärdinnan började gråta för nu var det helt plötsligt hennes jobb att följa med oss till ambassaden och ansöka om ett visum , och det skulle bli minst ett dygns väntan.

Sådär ja. Lägg till lite foglossningsont och en hickande bebis och du har receptet för urkass sömn.

13 reaktioner på ”Sömn schmömn

  1. jag undrar verkligen vad de där drömmarna betyde ? jag drömde också att min sambo var otrogen eller lämnade mig fleera gånger under graviditeten.. riktigt otäckt ! så vaknade man mitt i natten och märkte att han var kvar så blev man hur glad som helst :p haha

  2. Haha såna drömmar hade jag också när jag var gravid! Kan till och med ha dem fortfarande. Tror man blir mer rädd för att bli sviken och bedragen när man har fått barn tillsammans.
    Ja det där med formen… hoppas verkligen att jag kommer tillbaka till ursprungsformen snart, men jag har typ 7-8 kilo kvar och när man alltid sett ut på ett visst sätt är det svårt att acceptera sig själv. 🙂

  3. Oj, så tokigt det kan bli i drømmarna. Och ja, de ær vældigt mærkliga nær man ær gravid. Har jag inte tænkt på så mycket innan. Drømde massor nær jag var gravid, men nu kommer jag inte ihåg något nær jag vaknar længre.. Kanske lika bra det?! :o)

    Ha en riktigt hærlig helg med alla dina killar!

  4. Här är det jag som är otrogen! I mina drömmar alltså, både med riktiga ex och (nu blir det riktigt fjortis) läckra skådespelare. 😀 Minns att jag hade samma typ drömmar när jag var gravid med dottern, märkligt.

  5. Jag drömde också sådant..nu för tiden drömmer jag också om bloggerskor..har tagit lite paus i bloggläsande och kommentarer bara för därför, känns nästan obekvämt.. :/ hoppas du fått sova gott inatt! Kram

  6. ja det är ju som ni säger skönt att det bara är drömmar… önskar att jag kunde drömma drömmar och sockervadd, fluffiga moln, ponnys och chokladglass istället bara…

  7. Jag känner också igen det där! Tänker ofta ”tillbaks” på förlossningen i mina drömmar och säger att det ju inte var så farligt som alla hade sagt=) In my dreams…

Kommentera

