Mys vs panik

Beigeluvan håller humöret uppe

Efter fyra dagar i någorlunda misär (jo, jag duschade i all fall) lyckades jag igår få på mig lite smink (gör löjligt stor skillnad för självkänslan) och rycka upp mig lite. De senaste dagarna har känts otroligt tunga. Det känns lite som att vara i limbo, de här sista veckorna av graviditeten. Ibland glömmer jag korkat nog att det kommer ett superduperpris i slutet av den här upplevelsen. Ibland känns det nämligen bara som att jag har husarrest. Eller är fånge i min egen kropp. Jag vill ta vara på och njuta av magen och graviditeten, men det är verkligen inte helt lätt alltid. För det mesta tycker jag faktiskt att det är jättemysigt att vara gravid (trots sammandragningar och foglossning) men vissa dagar får jag bara panik och vill plocka av mig tunnan som någon satt fast på min kropp…

Solen kom tillbaka igår, det kan ha haft lite att göra med att saker och ting kändes lättare. Idag bryter jag husarresten för att Tomas i sakta mak ska få valla sitt preggo i Bromma Blocks för lite inköp inför hemförlossningen. Kan ju vara bra att se något annat än hemmets väggar.

10 reaktioner på ”Mys vs panik

  1. De här sista veckorna är pest och pina! Det enda positiva jag kan se just nu är att det snart är över, så du är inte ensam! Snart, så, snart!

  2. Häromdagen skummade jag igenom anteckningar som jag gjorde under graviditeten. Enligt det jag hade skrivit HATADE verkligen att vara gravid. Nu, så här i efterhand, kan jag inte alls komma ihåg att det var så hemskt. Undra om vi har någon slags inbyggd graviditets/förlossnings-demens som gör att vi glömmer allt som är jobbigt och gör ont. Annars hade nog inte en enda velat ha fler än ett barn 🙂

Kommentera

