Day 06: A Film That Reminds You of Somewhere

Sommaren 2009 var jag på kurs i Idaho Falls, Idaho. En kväll kollade vi på film hemma hos kvinnan jag bodde hos. Filmen hette The Last Mimzy och är en science fictionfilm (för barn egentligen) med lite E.T.-känsla. Två barn finner en låda med vad de tror är leksaker. Ju mer de leker med föremålen desto mer utvecklas deras sinnen och intelligens. Helt klart sevärd även för vuxna. För mig evigt förknippad med Idaho.

5 reaktioner på ”Day 06: A Film That Reminds You of Somewhere

  1. Tack snälla du för din fina kommentar hos mig!
    Jag blev väldigt glad. 🙂 Vilken fin blogg du har och det måste vara underbart att vänta barn nu inför sommaren. Hoppas allt går bra! Kram, Maria.

Kommentera

