Ännu mer otippat

Om dammsugningskommentaren var förvånande så var detta tappa-hakan-i-backen-förvånande… Maken och jag har ju haft lite svårt att bestämma oss för ett namn till bebis. Vi är båda väldigt envisa med starka viljor, och har båda försökt driva igenom namnförslag. Ofta har det varit så att det jag gillat har Tomas ogillat och tvärtom. Vi har haft några eventuella kandidater men absolut inget bestämt. Så igår kommer maken hem och säger:

– Du, jag har funderat lite… Det här är ju ditt första barn så egentligen borde du få välja namn. Jag har ju redan valt namn till killarna.

Holy moly, say what??? Jag kunde knappt tro mina öron och min hjärna went bananas av den möjliga valfriheten. Vad skulle jag nu göra med detta nyvunna förtroende? Skulle det månne bli en Bartholomeus? Geronimo? Conny? Darth-Göran? Detta tål att funderas ordentligt på…

36 reaktioner på ”Ännu mer otippat

    • jag ska nog komma på något bra… och självklart vill jag ju att tomas gillar namnet också, så det blir nog ett gemensamt beslut i alla fall till slut 🙂

  1. Tänka ut namn är bland det roligaste och svåraste som finns! Vilken otroligt fin gest av din man. Ibland så tycker jag man har något favoritnamn som hänger med hela tiden, eller så ser man sin bebis och känner:” Jamen, där var han/hon ju!” och det stämmer precis med namnet man tänkt, eller så får man gå och fundera för namnet passar inte alls med den bebis som kom. Min äldsta dotter skulle prompt heta Nova, kom ut och fick heta Melina för en dag, för att sedan heta Olivia. 🙂 Likadant med min andra dotter ( flicknamn finns det ju gott om!) som hette Havanna på BB, hemma ett dygn hette hon Vera – men nej, det var ju en Havanna i alla fall! Lycka till nu och du får fundera vidare. 🙂

    • jag känner verkligen att jag måste träffa bebisen på riktigt innan jag kan bestämma. känna, klämma, lukta och så. då tror jag att det kommer automatiskt 🙂

  2. Se där jag, ibland sker under;-) *fniss*
    Så gullig han är din man! Ja tänk ut något riktigt hemsk och få se vad hans reaktion blir;-)
    Kram K

  3. Fick du det skriftligt? 😀

    Vi har samma problem men igår tyckte min man att ”Vet du vad, du fyller ju år nästa vecka, tänk om min present till dig är att du får bestämma namnet? Jag kommer inte på något bättre.” Och jag är benägen att hålla med. 😀

  4. Oj, det var givmilt av honom. Vi har nästan tvärtom-problematik här, att vi tycker lika men aldrig hittar ngt som känns 100 % utmärkt.

    Lycka till med namnförslagen. Ser fram emot resultatet med stor spänning!

  5. Det var precis samma för oss! J ville att bebisen skulle heta massa olika fula namn, och tyckte att mina toppennamn var hemska. Sen när vi låg på BB och inte kunde sova vid fem på natten helt höga på förlossningen så enades vi om ett namn som vi inte ens haft uppe som förslag innan. Var kom det ifrån liksom? Å, det är så härligt att få barn! Och snart har ni er lille hos er också.

  6. Hahahhihi..gillar så hur du skriver vännen! och vilket läge – det är ju underbart.
    skulle nog inte välja Dart-Göran dock 🙂 Jag fick igenom min vilje med Ossian..han kan ju kallas Ozzy ändå liksom 🙂
    Kramar Lycke

  7. ha ha då är det din tur! Själva har vi inte haft samma problem men min man har haft det jobbigare att bestämma vad den nyinköpta segelbåten ska heta det har snart gått 8 månader och det är fortfarande inte bestämt.

  8. Hej! trillade precis in på din blogg och blir helt eld och lågor av att du har din hemförlossning framför dig! Är helt med på det spåret men trodde inte att man ”fick” föda hemma som förstis!? Ända sedan jag var fem har jag velat bli barnmorska så förlossning ligger mig väldigt varmt om hjärtat! Har jobbat på förlossning som usk på BB sthlm (med de barnmorskor jag antar att du kommer ha som ”dina” ? extremt bra barnmorskor i say ) All lycka till dig!

  9. Tack så mkt! Nee jag byter hejvilt hela tiden för jag tröttnar fort och har för mkt fritid I guess 😉

    Ooh ska bli spännande att se vad det blir för namn tillslut!

Kommentera

