Tidsplanering schmidsplanering

Det här med att tiden försvinner när man har ett litet spädbarn är ju sånt man kan förstå i teorin innan bebis är här, men… det är en helt annan sak när man väl är där i verkligheten. Dagarna flyter på och helt plötsligt inser jag att jag inte varit utanför huset sen i onsdags. Morgonduschen blev nyss avklarad, strax före sju på kvällen, och den tänkta bloggikappläsningen har ju knappast blivit av. Henry äter som en häst och vill övrig tid ha så mycket uppmärksamhet det bara går, vilket jag ju självklart mer än gärna ger honom.

Det är bara att flyta med och inse att det är Henry som styr livet nu. Passande nog betyder Henrys namn hemmets härskare. En hungrig, bajsande och väldigt väldigt söt härskare.

15 reaktioner på ”Tidsplanering schmidsplanering

  1. Men här har jag helt missat att det har kommit en liten prins!! Stort grattis till er :)Vilken liten sötnos, så underbart!
    Ska scrolla ner och läsa mer nu!
    Hoppas ni mår bra och att allt har gått bra!

    Kram!!

  2. Så ska det vara! Njut av att vara i er lilla bubbla. I den där bubblar stannar man lite längre än vad man räknat med… 🙂
    Tur att vi har hund för då kommer jag i alla fall ut tillsammans med Minna 2 gånger om dagen (de andra hundpromenaderna är min sambo hemma så då går en av oss de promenaderna, oftast utan Minna).

  3. Namnet förpliktar och det är väl du som har valt det;) ? Låter jättemysigt att han äter bra och att allt flyter på som det ska:) Kram.

  4. Att bara flyta med är mitt bästa tips! Plnera inte in mycket varje dag, utan ha en låg ambitionsnivå annars är det lätt att bli uppstressad över allt du inte hinner med och på så vis tror jag det är lättare att njuta av tiden med bäbisen. En dusch och en promenad kan vara gott nog för en dag. Eller bara att få i sig mat.

Kommentera

