Barnvagnsklubben

Nu när jag är med barnvagn så kan jag inte låta bli att känna mig lite… speciell. Förutom alla vuxenpoäng som jag plockar när jag går omkring med min barnvagn så känner jag en samhörighet med andra barnvagnskvinnor. Som att vi alla tillhör någon slags hemlig barnvagnsklubb. Vi byter förtroliga blickar med varandra och utan att behöva växla några ord så förstår vi varandra helt och fullt. Jag är även tämligen säker på att vi har något slags hemligt valspråk också, jag har bara inte kommit på det än. In barnvagnar we trust? God save the barnvagn? Carpe barnvagnen? Här i Stockholm kan ju vi med barnvagn dessutom bara kliva på bussen utan att behöva betala. Och genom en egen ingång därtill. Sweet. Om inte det är speciellt så vet jag inte vad som är det.

Tur att man har livlig fantasi så att man får känna sig lite speciell ibland…

13 reaktioner på ”Barnvagnsklubben

  1. VA?! Det får vi minsann inte här =/ Här finns det inga egna ingångar och än mindre någon som vill hjälpa en upp =/ Så var det med hövlighet i mindre städer! PAH! Vill me bo i storstan, känna samhörighet och åka gratis buss! Gick 8 km idag såg INGEN mer med barnvagn =/ GLÖ!

  2. Jag märker att jag börjat komma in i en ny klubb via magen. Folk i vissa affärer som tidigare varit surtanter är plötsligt supertrevliga när jag kommer med magen och handlar bebiskläder/prylar. Ska bli intressant att ta del av barnvagnsklubben.
    Gratis buss är ju superbra, tyvärr tog de bort det i Västerås, men då kan jag ju iaf. åka gratis i Sthlm, hehe. =)

  3. Åh, det är så sant! Innan var jag liksom lite anti mot barnvagsfolket men nu utbyter vi blickar och ler och vet ju hur fantastiskt det är att gå omkring med sin going i vagnen.. 🙂

Kommentera

