Förresten… aj

Alltså, min rygg håller typ på att gå av. Hur klarar ni andra mammor detta, undrar jag? Är det min rygg som är extra klen? Det är konstiga amningsställningar, konstiga sovställningar och ett barn som konstant vill bli buret i bärsjal. Känner att ryggen är två sekunder från att klappa ihop. Jag skulle behöva gå på en grundlig massage, men det är ju omöjligt att ligga på en massagebänk nu med dessa amningsboobies. Så.. aj. Får nog återuppliva bekantskapen med spikmattan igen.

17 reaktioner på ”Förresten… aj

  1. Jag hade också problem i flera månader efter förlossningen. Tror att det var omställningen i kroppen (viktfördelning osv) i kombination med det du nämnde. Efter ett tag blev det bara bättre så håll hoppet uppe!!

  2. vet du hur du gör katten? stå på alla fyra, lika brett mellan armar som knä, svanka, titta uppåt och res sen rygg, titta ner mot dina lår. gör det några gånger ska du se att det känns lite bättre.
    jag har lite ont i ryggen men inte alls så mycket som tidigare.. fast bebis blir ju bara tyngre och tyngre…

  3. ja det är suupermysigt här i skärgården ! 🙂

    usch, jag har också ont i ryggen som attan ! och i axlar, under skulderbladen och på massa andra ställen, haha 😀

  4. Jag tror också att det är en kombination av att kroppen inte har hittat till sitt nya själv än och att du ju faktiskt bär en hel del och sitter/ligger i kanske inte så ergonomiska positioner. Maken knådar lite då och då (medan jag sitter för ligga, iaf på mage, är ju inte sådär jätteskönt) och det hjälper. Sen är det bra att göra såna övningar som K beskriver då och då.

  5. usch och aj. Hoppas det blir bättre. Tror det är viktigt att försöka dela vikten jämt över hela ryggen. Jag bär Texas så lite som möjligt, mycket pga en rid olycka i tonåren. Massage skulle du nog njuta av…..

  6. Jag låg och grät stundtals för att det kändes som om min rygg skulle gå av..hade nästan glömt det nu. Det blir bättre är en klen tröst men kroppen måste bara få vänja sig.. :/ fast träna ska tydligen va bra också, jag körde lite katt ibland men kan väl inte påstå att det hjälpte särskilt.

  7. Jag har inte så ont, men jag är alldeles stel i ryggen och axlarna och det känns som om jag får stora hårda muskelknutor hela tiden. Jag tror dock att det har blivit lite bättre sedan jag började springa.

  8. Jag har också ont i ryggen av allt bärande :/ Konstiga sovställningar var det i början som jag fick ont av men det släppte tack och lov. Men jag tar ju Ameah i babybjörnen vid varje hundpromenad och det börjar kännas nu! usch, usch!

  9. jag har oxå ont i ryggen…ändå har Noel aldrig varit en unge man har behövt bära runt på.. han har nog suttit i sin bärsele 3 gånger sen han föddes, som tur va för ja fick skit ont av den haha!
    Men märker verkligen nu när jag jobbar att ryggen e väldigt otränad!! Ska bli skönt att gå hem på mammaledig snart igen haha.. får träna ryggen hela vintern innan de e dax å ge sej ut å jobba på allvar igen !:p

Kommentera

