Nackdelen med att bo på en hästgård

Vårt idylliska hus är ett tydligen en lekplats för gårdens alla flugor. Klockan fyra i natt började de terrorisera oss genom att envisas med att flyga in i våra ögon och öron. Nu har vi smashat flugor hela dagen men för varje död fluga dyker det upp fem nya.

Gotländska flugor verkar dessutom vara klipskare än stockholmsflugorna. Viftar man bort dem flyger de iväg en meter, och sen börjar de gå tillbaka sakta. De liksom smyger. Jag och Henry hänger i huset själva idag eftersom jag har feber och Tomas åkt på utflykt med killarna. Jag skulle verkligen behövt lite flugsmasharhjälp just nu. Det jobbigaste är när de sätter sig på Henry.

Jag önskar att jag hade superhjältespeed för att hinna slå ihjäl dem, för de är rackarns snabba. Å andra sidan kanske man inte skulle använda superhjältekrafter till att ta kål på flugor. Och varför är de inte på hästarna utan kommer hit och bråkar med oss? Kanske är det så att doften av bröstmjölk är det som mest av allt drar flugor till sig? Goddammit.

/Mobilbloggat

10 reaktioner på ”Nackdelen med att bo på en hästgård

  1. Usch, gillar verkligen inte flugor! Speciellt när de närmar sig Junie. Jag har ett nät runt henne när hon sover så att inget ska kunna krypa upp när jag inte kan skydda henne. Skaffa såna där klisterremsor som man hänger upp. Mindre m folk på ön, de måste va mer ihärdiga då 😉

  2. Vad kul att du gillar den!:)Det finns sånt här klister man kan hänga i taget, kanske det kan hjälpa till:). Dem får ju inte förstöra er Gotlandsresa! Hoppas du blir frisk snart så du får njuta av utflykt med din familj. Kram

  3. Jag tycker inte alls om flugor, men när jag var liten var de himla roligare. Jag sprang och smällde dom med flugsmälla och det var väl inte så snällt kanske men jag hade väldigt roligt.

  4. Jobbigt! Min kära man kom hem med elektrisk flugsmälla för ett par dagar sen och hittills har en fluga och två myggor fått ofra sina liv! 🙂
    Hoppas du mår bättre snart!

Kommentera

