Någon sorts bloggpaus

Att ligga mjölkstockningssjuk i sju dagar under semestern på Gotland tog faktiskt knäcken på mig lite, både fysiskt och mentalt. Men, inget ont som inte för något gott med sig. Jag fick nämligen massor med tid att tänka. Jag funderade på hur jag vill ha det i mitt liv, vad som fungerar och vad som inte fungerar. Hur prioriterar jag, och vill jag fortsätta prioritera så? Det jag kom fram till var att jag faktiskt vill och behöver göra en del förändringar för att må bra, för när kroppen så totalt klappar ihop som den gjorde förra veckan går det inte att undgå att lyssna.

En av de saker jag kom fram till är att jag får lägga bloggandet på is ett tag, tills jag ser hur det kan passa in i mitt liv på ett bra sätt. Jag älskar att blogga och är så glad och tacksam för de fina människor som tittar in här lite då och då för att läsa mina ord. Men, just nu finner jag varken orden eller energin och har helt enkelt inte så mycket att bjuda på i bloggväg.

Sedan Henry föddes så har bloggdelen av min hjärna inte funkat så bra helt enkelt. Jag antar att hjärnan inte klarar av att vara både ordkreativ och bebisomhändertagande på samma gång, för den förstnämnda förmågan har verkligen varit mindre briljerande på sista tiden. Nödlösningen är ju alltid att lägga upp en söt bild på Henry då och då, men det blir ju inte särskilt intressant läsning i längden, om man inte är Henrys mormor vill säga.

Så, jag tar ett litet blogguppehåll för att strukturera om hjärnan och livet lite grann. Antagligen kommer jag inte kunna hålla mig borta särskilt länge. Under tiden kommer jag att läsa mina favoritbloggar lite då och då istället.

Ha en fortsatt fin sommar allihop! Puss och kram på er.

54 reaktioner på ”Någon sorts bloggpaus

  1. Jag känner också att min inspiration är sådär… Det går upp och ner och jag har också haft tankar och funderingar på att lägga av ett tag. MEN. Å andra sidan. Alla bilder och texter och tankar som handlar om Vilmer på bloggen, det är ju definitivt ett minne värt att spara. Så för egen del är det roligt 🙂

  2. Vad tråkigt! Men du har rätt, man ska lyssna på vad kroppen säger. Och är det bloggpaus du behöver så är det så. Vi finns kvar när/om du bestämmer dig för att komma tillbaka. Kram!

  3. Det här med dålig blogginspiration är något som verkar gå nu, det är många som skriver om det. Kanske för att det är sommar? Jag känner i alla fall likadant…

    Och jag kände precis så där under Charlies första månader! Det var liksom svårt att få ihop mammalivet med blogglivet och ibland fick man ångest för att man inte hade tid med datorn. Det enda jag kan säga är att det blir lättare, om det är så att du vill fortsätta. Hör gärna av dig om du kommer tillbaka! Kram på dig!

  4. Jag förstår precis och tycker det är klokt att känna efter ibland. Det gjorde jag ju själv för ett tag sedan som du vet. Och lusten kom tillbaka snabbare än kvickt när jag liks bara släppte alla krav jag hade på mig själv.
    Ta hand om dig, så ”ses” vi snart igen hoppas jag.
    Kram.

  5. förstår ditt val även om jag kommer sakna att läsa om er.. känns som om jag inte missar så mycket när jag läser men det är viktigare att ni alla mår bra! kärlek

  6. Kommer att sakna dina inlägg så jag hoppas du finner ork och lust snart igen. Kanske när amningshjärnan försvinner? 😉

    Stor kram till dig!

  7. Det är helt och hållet rätt beslut du tar. Du ska göra det som känns bra för dig/er. Ha det riktigt bra du och din familj. Ät och må gott av både mat och lille Henry ! 🙂 Ha en skön sommar. På återseende 🙂

  8. Bra att du fått tid att tänka på vad som känns bäst för er 🙂 Ha nu en riktigt underbar tid framför dig och dokumentera allt lilla henry gör. Man kan aldrig ta för många kort på de små 😀
    Ha en finfin sommar!

  9. Vad tråkigt! Men förstår det till 100%, det är inte det lättaste att hålla igång en blog i den takten du kört. Själv har jag kompromissat och nästan bara postat foton då text tar alldeles för lång tid för mig. Vore kul att se foton i alla fall 🙂 Lycka till med allt!

  10. Nej, vad tråkigt, jag kommer att sakna dina inlägg så mycket! Samtidigt tycker jag att du gör helt rätt, att ta hand om dig själv måste ju prioriteras, så att du mår bra! Det blir lätt att man glömmer bort sig själv när man har en liten bäbis.

    Se till att vila och ta det lugnt nu, så hoppas jag att du kommer tillbaka på ett eller annat sätt!

    Puss & kram!

  11. Ett klokt beslut! Sköt om er och välkommen tillbaka när du har hittat inspirationen igen. För det är kul att läsa dina inlägg, du är så otroligt duktig att handskas med ord:))) Kram

  12. Fina Moa. Kommer sakna dig, det ska jag inte sticka under stol med. Och jag hoppas du finner glädjen att skriva här igen. Det har varit mig ett sant nöje att följa dig och jag hoppas på återseende!
    Stor stor kram från mig

  13. Hej søta, Vi mår bra men ær självklart ofantligt chockade över allt som hänt, det känns så overkligt. Vi borutanför Sandefjord så 10 mil söder om Oslo men som statsministern sa så bor det ju inte så många i Norge så det känns ändå så nära. Du ær så go som kollar läget ❤ tråkigt att du tar paus men Henry går ju givetvis före och du med! Hoppas du slipper mer mjölkstockning nu. Kram!

  14. Hoppas att du får en fortsatt riktigt skön sommar. För mig blir det också en paus, tror jag. Sen lilla Doris kom för en dryg vecka sen känns det som om man vill prioritera annat en stund.
    Stor kram!

  15. Bloggpaus kan visa sig vara alldeles underbart! Hoppas du har det gott! Och STORT grattis till lillpöjken! Min egen bloggpaus har gjort att jag missat sommarens stora händelse! 😉 Värmlandskramar och på återseende hoppas jag!

  16. Hej! Jag tänkte kommentera för länge sen men lyckades visst inte få till det… det är märkligt vad lite jag hinner med nu när jag helammar (tog en stund att få till det efter att vi blev tvungna att börja lillans liv med ersättning).
    Vad jag skulle komma till var i alla fall att jag tycker du gör helt rätt som pausar, jag tror säkert du kommer tillbaka lite längre fram, men att blogga känns ju inte som det viktigaste när man har en liten skatt att ta hand om. Jag känner med min blogg att det genast blev en blogg enbart om min bebis, men det får vara så och det uppskattas nog av farmor m.fl. som bor lite längre bort. 🙂
    Jag hoppas ni har det bra och att du kommer tillbaka så småningom.
    Kram!

  17. Sv; Nej, och jag börjar bli riktigt nervös!!! Vill verkligen ha lilla Vega här i mitt knä nu istället för denna dumma varma laptopen…haha.
    Hoppas allt är bra med dig gumman… Så länge sen man hörde ifrån dig nu, men är glad att du tittar in lite då och då! =)

  18. Ser att det är fler än jag som saknar dig 🙂
    Hoppas iaf att ni haft en härlig sommar (med bättre väder än här nere i regnsmåland) och att lilla korven har vuxit och frodats sådär underbart den sista månaden. Och att du sluppit fler stockningar såklart 🙂

    Kram!!

  19. Ping: Börjar så smått igen… |

Kommentera

