Fint ska’re va’

Min son har utvecklat väldigt specifika amningsvanor. För det första kan han absolut inte äta från den högra restaurangen när han är vrålhungrig (vilket han oftast blir helt plötsligt på en sekund) utan bara när han är lite lagomhungrig. Vid vrålhunger är det nämligen bara den vänstra restaurangen som gäller, annars blir han skogstokig. Det är väl lite långsam service hos den högra gissar jag…

Nu har han dessutom börjat protestera om jag försöker amma honom liggande eller sittande. Det nya är att det ska vara gående amning. Åtminstone tills han klunkat i sig tillräckligt mycket för att bli lite sådär mjölkdäckad, då kan jag sätta/lägga mig ner. Som tur är har han inte börjat kräva gående amning nattetid, så jag slipper gå upp annat än för att byta blöjor.

Känns ju sisådär att han skaffar sig vanor som kanske inte är helt optimala. Men men, utvecklingsfaser och olika perioder i livet och allt sånt, det går väl över.

15 reaktioner på ”Fint ska’re va’

  1. Haha! Det är klart killen ska ha lite schyssta vanor! Och jag förstår att det är skönt att du inte behöver traska runt när du ammar på natten!!

  2. Puh! Innan jag slutade amma körde vi med vaggande amning här hemma… eftersom restauranggästen skrek i högan sky då maten serverades för långsamt! De ställer höga krav småttingarna!

    Kul att du är tillbaka 🙂

  3. Sv; Jag hoppas också på att hon tittar ut snart. Trodde verkligen hon skulle kommit inatt, men efter ett varmt bad så slutade värkarna och jag kunde få sova. Nu ligger jag i soffan och mår illa och vet inte vad det beror på. Men vi får se.

  4. En liten bestämd pöjk! Jag ammar gående ibland, när jag måste göra nåt samtidigt som Elly äter, men hon föredrar, som tur är, att äta när jag sitter eller ligger.

  5. haha, känner igen det där med olika ”preferenser” i perioder när det gällde amningen 🙂
    saknar det lite på sätt och vis nu också. men efter 1½ år kan man väl säga att jag fick min beskärda del av amningsmys iaf, haha.

Kommentera

