Rutiner

Nu när Tomas börjat jobba och jag ska vara själv med Henry så tänkte jag att vi skulle ta och skaffa oss lite bättre rutiner. Under sommaren när Tomas och jag varit lediga så har det blivit mycket sovmorgnar och lite hipp som happ med rutiner överhuvudtaget. Men nu ska det alltså bli ändring på det. Först upp på nya-rutiner-listan: dagliga barnvagnspromenader. Henry är vanligtvis inget fan av att åka barnvagn och har definitivt inte fattat grejen med att sova i vagnen. Men, jag lät mig inte avskräckas utan snörde på mig mina Reebok Easytonedojjor och gav mig ut. Jag tajmade in promenaden med Henrys förmiddagströtthet, så efter 10 minuter så sov han faktiskt, hör och häpna! 55 minuters promenad blev det, underbart. Till morgondagens promenad ska jag leta upp mina hörlurar som gömt sig någonstans, så att jag kan lyssna på lite musik under tiden.

11 reaktioner på ”Rutiner

  1. Sommaren har en tendens att rasera alla rutiner man satt upp så det är verkligen himla skönt när man kan återgå till dem nu när det är höst.
    Ett par Easytone är bland det första jag tänker köpa efter att ungen kommit ut. Älskar barnvagnspromenader och så är det ju ett extra plus om promenaderna ger lite extra effekt med ett par fräcka dojjor också. Om de nu verkligen gör nån nytta vill säga?

  2. Sixten gillar inte heller att ligga i vagnen. Så varje gång man ska ut är det bara o passa in ett av hans sovpass. Funkar bra nu när man fått kläm på det hela 🙂 Hur upplever du skorna? Ger de nån extra effekt? De är ju snygga så jag är bra sugen på ett par..

  3. Härligt! Älskar vardagsrutiner, jag går alltid en runda när jag lämnat den stora på dagis. Vår lilla var inte heller något stort fan av vagnen till en början men nu somnar hon efter bara ett par minuters promenerande och sen sover hon ibland upp till tre timmar bara hon får fortsätta vara ute.

Kommentera

