En halv pjäs och en skrikfest

Vi hade precis hunnit sätta oss för att se andra akten av pjäsen när vi fick meddelandet om att skrikfest pågick… Men, det var värt ett försök i alla fall. Pjäsen hette Två herrars tjänare och spelade gjorde bland andra Morgan Alling. Sjukt kul, ibland mer cirkus än teater. Både jag och Tomas skrattade så vi hoppade i stolarna.

Det kändes så ovant att vara på tu man hand utan Henry, och jag kände ett litet sting av dåligt samvete för att jag tyckte det var lite skönt. Jag hade dock svårt att slappna av på teatern, satt som ett annat nervvrak och klamrade ajfånen hårt för att kunna märka om det ringde. Under den korta taxiresan hem till mamma växte klumpen i magen när jag såg framför mig en otröstlig Henry. Visst, han dör inte av att skrika lite, men ändå. Jag är glad att vi gjorde ett försök, det kan ju vara skönt med lite egen tid, men oj vad underbart det var att pussa och krama på lillskrutten igen!

20110925-184724.jpg

20110925-184732.jpg

20110925-184739.jpg

20110925-184746.jpg

18 reaktioner på ”En halv pjäs och en skrikfest

  1. Ja det är ju så svårt, men behöver nog egen tid men samtidigt får man lite dåligt samvete när man njuter av att vara själva! Men det är nog viktigt så att man kan njuta desto mer resten av alla dagar på året som man är tillsammans!

  2. Vad bra att ni hade trevligt! Jag har varit på bio med kompisar och jag tyckte också det var lite skönt att komma bort. Men jag och sambon har fortfarande inte gjort något på tu man hand…

    Åh ,jag vill ha en iPhone/android! Just för att man kan blogga från den och få lite mer just nu-ögonblick i bloggen 🙂 Man kan knappa på den när man är ute, borta, inte orkar sätta sig vid datorn… 🙂

  3. man får dåligt samvete om man låter någon anna ta hand om dem en lite nstund, men gör man inte det så får man inget annat gjort.. Hoppas ni har haft en skön helg!

  4. Nice!
    Själv har jag bara lämnat bort ungen när jag ska till tandläkaren eller om hovslagaren ska hit… Vi har liksom inte kommit på nåt annat kul 😉

    Du, jag läste din förlossningshistoria. Kul! Jag hade en ungefär liknande första förlossning (fast på BB). Jag använde mej dock av tens (mycket bättre effekt än jag trott) som smärtlindring, eftersom jag mådde apa av lustgas. Och varm dusch. På sjukhuset hade de ju varmvatten så det gick bra att duscha så länge jag ville.
    Nu när jag födda mitt andra barn var det inte alls samma sak. Jag blev igångsatt, så vattnet gick, men verkarna inte ville komma igång riktigt. Satt fast i sladdar & grejer. Huvva!

  5. Säger också – ni testade iaf! Nästa gång blir bättre, då kan du hantera känslorna lite bättre och så kanske inte föräldrarna berättar att det var lite ledset förrän efteråt! 😉

Kommentera

