Man tackar, man tackar

Jag har fått en blog award av fina Tess, tackar så möcket! Med awarden följer fem frågor, och jag svarar så här:

1. Varför började du blogga?
Jag började blogga i januari i år, mitt i min graviditet. Jag hade ett otroligt händelserikt 2010 bakom mig och det kändes lite som ett nytt kapitel i livet, alltså ett bra tillfälle att starta en blogg. Med ett missfall bakom mig hade jag också haft lite svårt att knyta an till den nya bebisen i magen och kände att bloggstarten var ett litet statement från mig till bebisen, lite som att nu kör vi liksom.

2. Vilka bloggar följer du?
Alldeles för många… Fast efter att jag nästan bränt ut mig med att försöka hänga med i alla de fabulösa bloggar jag gillar så har jag fått tagga ner lite. Jag har några bloggar som jag läser på daglig basis, och sedan ett gäng som jag uppdaterar mig på en eller ett par gånger i veckan. Läser nästan uteslutande mammabloggar.

3. Vilken är din favoritfärg?
Det beror ju helt på vad det gäller. När det kommer till kläder kan jag inte säga något annat än svart. Jag är en riktig svartnörd och gillar att ha svart från topp till tå, då känner jag mig som mest bekväm. Om vi pratar inredning så har jag dock börjat luta mer och mer mot allsköns färger. Där vi bor nu har jag till exempel en knallskogsgrön vägg i vardagsrummet och en hallonröd vägg i sovrummet (ja jag tillhör dem som fortfarande gillar konceptet fondvägg), och i nya huset vill jag ha det färgglatt!

4. Vilken är din favoritfilm?
Moulin Rouge är min absoluta favoritfilm, året runt, alla dagar. Jag älskar färgerna, musiken, den vackra och sorgliga berättelsen. I övrigt gillar jag film generellt, men det har blivit väldigt dåligt med filmtittande på sista tiden. Filmer som jag inte kollar på är skräckfilmer, helt enkelt därför att jag inte mår bra av att kolla på sånt.

5. Vilket land/vilka länder vill du besöka och varför?
Precis som Tess vill jag besöka Nya Zeeland! Är ett stort Sagan om ringen-fan och skulle vilja se den storslagna natur som landet har att erbjuda. Jag vill även besöka Egypten. Min man har egyptiskt påbrå och spenderade sin barndoms sommarlov där. Jag vill resa dit och se landet med hans ögon. Annars är Kina en stor besatthet, drömmer om en lååång rundresa i landet. Jag vill se den vackra arkitekturen och naturen, och smaka på alla konstiga maträtter de har, typ kanderade grodor och sånt. Mums.

Jag skickar denna award vidare (om ni inte redan fått den och jag missat det) till Fru Rosmer som är världsmästare på att lämna gulliga och uppmuntrande kommentarer, till supermamman Tina, till Sandra som är mamma till fina Levis och mästare på att ta vackra bilder, till Karro som är ett under av positivitet och till Carola som bloggar fint om livet som mamma till Emil.

8 reaktioner på ”Man tackar, man tackar

  1. Sv: Ja, jag och min sambo har alla 3 filmerna och så fort det dröjt ett bra tag innan man såg dom, så vill vi gärna se dom igen 😀 Vi brukar prata om vad tråkigt det är att det inte finns fler filmer av dom, att dom skulle kunna dra ut mer i varje film, eftersom ”resan” är rätt långt och det är mycket dom inte får med i filmerna 🙂 Dom är ju så bra och MUSIKEN, ååå 🙂

  2. Vad kul att du gjorde den 🙂
    Ja, Nya Zeeland och Sagan om Ringen – I LÖV IT!- och Egypten..jag fantiserar om Egypten och faraoernas tid, krokodiler i Nilen och gömda skatter.. hihi!

Kommentera

