Tredje advent med sockerchock

Dagen till ära på denna tredje advent fick vi besök av min mamma, mormor och morfar som kom förbi på fika. Jag bakade saffranscupcakes och gjorde polkaskumtomtefudge (som dock inte hann stelna i tid). Receptet är gjort för vanliga skumtomtar men eftersom det i år finns skumtomtar med polkasmak så tog jag sådana. Funkade möcket bra. Plus att jag gjorde en liten kladdkaka som backup eftersom jag inte visste om cupcakesen blivit goda eller ej (det blev dom). Lagom sockerchockade fikade vi oss igenom adventseftermiddagen, och Henry njöt av att ha lite extra publik.

20111211-192005.jpg

En två tre

20111211-192025.jpg

Frostingen alltså… får aldrig till det sådär proffisgt

20111211-192035.jpg

Mys med mormor

10 reaktioner på ”Tredje advent med sockerchock

  1. Åh, jag känner mig så kass just idag för att jag inte har julbakat- eller pyntat utan bara latat mig också läser jag bara om att alla andra har gjort så mycket gott och fint.

  2. Förlåt! jag lät som en riktig bitterfitta där, inte meningen!
    På tal om sockerchock så åt jag en massa kakor igår kväll och blev förvånad över att jag inte fick någon sockerchock, men däremot verkade Elly ha fått en genom mjölken istället, för hon vaknade och var jättepigg en stund efter att jag hade nattat henne.

  3. Åh vad gott! Här bakade vi traditionella lussekatter, gott, men kändes plötsligt tråkigt i jämförelse med cupcakes. Bättre sent än aldrig så ska jag tacka för de fina svaret jag fick på kommentaren jag skrev när du hade bloggpaus. Tar inte åt mig nån ära, men det är underbart att du är igång igen! Kramar från Elin

    • Alltså du kan nog faktiskt ta åt dig äran för jag stod verkligen och vacklade mellan att fortsätta blogga och att lägga ner bloggen, och din jättefina kommentar pushade mig i ”rätt” riktning 🙂 Så tusen tack för det! Hoppas lussekatterna blev smaskens 🙂 Kram!

Kommentera

