En organiserad start på det nya året

Jag är ju en person som uppskattar organisation och ordning, och detta gör att almanackan är min bästa vän. Det är också ett sätt att avlasta min annars överbelastade hjärna. Har jag det i almanackan behöver jag inte ha det i huvudet liksom.

Jag gillar ”riktiga” almanackor. Ajfån i all ära, men jag gillar att ha kalendern i fysisk form och att kunna bläddra i den. Så för 2012 har jag beställt en skräddarsydd almanacka från personligalmanacka.se. Jag valde en bild på en babysimmande Henry på framsidan och ett blått tema inuti för att matcha badpojken. Blev riktigt nöjd! Nu är det fritt fram att organisera det nya året.

20120102-162457.jpg

20120102-162507.jpg

14 reaktioner på ”En organiserad start på det nya året

  1. Jag vill också ha en riktig, som jag kan skriva i med penna! Fick en filofax i julklapp av min sambo för några år sen som använts flitigt. Häromdagen kom jag dock på att det var dags att skaffa en ny årskalender till den. När jag slog upp den insåg jag att veckomarkören var kvar i maj, månaden jag gick på min föräldraledighet…

  2. Åh de där almanackorna är så fina! Jag gav mamma en sådan i julklapp med en bild på henne och William på framsidan. Jag måste också ha en! Gillar också att ha dem i fysisk form. 🙂

  3. Vilken fin almanacka!
    Jag vill också ha en riktig kalender. Nu när jag är ledig har vi bara en på väggen och i år blir det en med Elly 🙂 Vi gav bort sådana i julklapp till mor- och farföräldrar och gav även en till oss själva.

  4. Jag tänkte på det där här om dagen faktiskt, hur jag föredrar riktiga almanackor. Det känns liksom så osäkert att ha det i telefonen. Vet inte varför.

    Söt kalender i alla fall!

  5. Superfin!
    och vilken härlig bild under på Henry som äter sin fluga 🙂

    Jag tycker att det låter så härligt och bra med en barnmorska som läser Ina May 🙂 Eller det kanske många gör? Jag hoppas och önskar i alla fall att det finns ett behov av oss här i världen.

Kommentera

