Fröken Ögonbrynslös

Igår tatuerade jag en stjärna och en arabisk text, och idag står en annan typ av tatuering på dagordningen. Nämligen kosmetisk ögonbrynstatuering.

Efter att i tonåren ägnat mig åt ett hejvilt noppande av ögonbrynen fann jag mig själv utan knappt några ögonbryn kvar. Jag har tatuerat ögonbrynen en gång förut, för ca 8 år sedan. Färgen som används vid en sådan tatuering är av ett annat slag än vanlig tatueringsfärg och bleknar efter ett tag. Dags att fylla på nu med andra ord.

Så här ser jag ut när jag inte sminkat ögonbrynen. Inte mycket ögonbryn att hänga i julgranen alltså:

20120105-112420.jpg

20120106-085552.jpg

14 reaktioner på ”Fröken Ögonbrynslös

  1. Jag har det precis likadant, noppade bort mina ögonbryn. Har målat de i alla år men aldrig fått de helt jämna så jag gjorde permenent tatuering av ögonbrynen. Det kostade ganska mycket men för mig har det helt klart varit värt det, blev så nöjd!!

  2. Mamma hade knappt några ögonbryn förut och var väldigt nära att tatuera dem. Så testade hon i stället NeuLash (ögonfransserum) på ögonbrynen, och efter några månader så hade hon jättefina ögonbryn! Rätt häftigt. 🙂

Kommentera

