Trött trött trött

Vissa dagar är tröttdagar, och idag har varit en sån dag. Det kan i och för sig vara så att jag har mig själv att skylla lite eftersom jag råkade gå och lägga mig halv två i natt. Med en god vän på besök rann tiden bara iväg och helt plötsligt var det mitt i natta. När väckarklockan Henry sen ringde som vanligt vid kvart över fem var denna morsa så lagom pigg… Därför är det läggdags nu.

Dagen har annars ägnats åt lite flanerande på stan med min älskling och Schnooky. Dock höll jag på att förfrysa i de bistra två minusgraderna och var tvungen att smita in på Gina och köpa mig en yllekofta. Konstigt att två minus kan vara så kallt, det var ju 20 minus förra vintern för guds skull!

Nu ska jag krypa ner bredvid min lilla myspys (det där med att han ska sova i egen säng som vi började med då han var fem månader har helt kastats ut genom fönstret, har liksom bara blivit så) och få lite välbehövlig sömn. Dessutom är jag lovad sovmorgon i morgon, jippi! Det finns alltså potential för en utvilad Moa i morgon. Godnatt!

6 reaktioner på ”Trött trött trött

  1. Hej! Hoppas du fått sova och ladda om. Vissa dagar är som du skriver, tröttdagar. Jag brukar kunna ha ganska många, ganska ofta =)

    Jag undrar lite hur det går med Henry’s välling och gröt. Äter han det? Min son, Gillis, är exakt 1 månad yngre än Henry och jag är lite sugen på att testa ge honom enligt dina recept. Det jag undrar är, vad anses vara 1 portion och hur tar magen det här med bovete?

    • Vällingen gick bra till en början men sen hade han en kinkperiod när han vägrade äta den och sen dess har jag inte försökt, men jag ska göra det igen. Gröten går bra men jag får späda den med extra vatten så att den blir lite rinnig, då gillar han den bäst! Inte varit några problem med magen, men han har å andra sidan inte varit särskilt känslig för nåt 🙂

    • Nej Henry har aldrig sovit en hel natt! Snarare har han börjat vakna oftare på natten för att äta, eftersom han matvägrar hela morgonen och förmiddagen, så måste han liksom ta igen det på natten…

Kommentera

