På återbesök i bloggvärlden

När jag slutade blogga i januari 2012 blev det ett avbrott från hela bloggvärlden. Jag hade tänkt fortsätta följa mina favoritbloggar men fick inse att jag hade blivit besatt och var tvungen att göra ett abrupt avslut på min bloggmani. Jag är lite sådan, jag blir lite manisk ibland. Hittar jag något som intresserar mig så gör jag det till max. Eller mer än max ibland, vissa saker har en tendens att ta över, särskilt datarelaterade grejer. Som övrigt exempel kan nämnas att jag en gång i tiden även spelade WoW, och jag överskred ju då ganska snabbt de tänka 4 speltimmarna i veckan med ca 3 miljarder procent. Alltså, för att få ordning på mina prioriteringar i livet fick jag göra slut med bloggvärlden.

Men, nu är jag tillbaka. Det kliade i fingrarna, jag saknar att skriva! Strunt samma vem som läser det, jag har ord som behöver få komma ut. Jag håller även på att återupptäcka mina favoritbloggar igen. Vid ett besök på Bloglovin, som jag i ärlighetens namn inte varit inne på sedan jag lade ner mitt bloggande, så visar det sig att majoriteten av de jag brukade följa har slutat blogga. Försvunnit spårlöst. Inte ett hejdå ens, ena dagen bloggades det om nybakade cupcakes eller studielånstrubbel och sedan… ingenting. Det ger en lite postapokalyptisk känsla av att världen liksom helt plötsligt bara slutat. Men så är det naturligtvis inte.

Som tur är finns mina favoritigaste favoritbloggare kvar. Och det är bra att det finns Instagram, många bloggare har jag ju kunnat följa där. Nu ska jag bara jobba på att hålla det här med bloggande och bloggläsande på en lagom nivå. Blogga lagom och läsa lagom.

5 reaktioner på ”På återbesök i bloggvärlden

  1. Jag är ju likadan; snöar in på saker och blir besatt. Håller mig medvetet ifrån t ex dataspel, då jag vet att jag inte skulle kunna hålla det på en ok nivå. Bloggandet funkar rätt bra för mig nu, känner oftast inte någon press att spotta ur mig inlägg och jag har blivit bättre på att sålla i mitt bloggläsande.

  2. Wiie, vad kul att du är tillbaka! Själv har jag bloggat ganska sporadiskt på sistone, men vill verkligen bli lite mer flitig. Haha, jag har också spelat WOW och snöade in totalt på det, saknar det ibland. 🙂 Ska titta in här igen imorgon, nu måste jag lägga mig. 🙂

Kommentera

