15 juni 2009

På promenad i Tivedens nationalpark stötte vi på denna Nalle Puh som uppstått helt naturligt i naturen av lavar (mossa?) på en klippa

På promenad i Tivedens nationalpark stötte vi på denna Nalle Puh som uppstått helt naturligt i naturen av lavar (mossa?) på en klippa

För exakt 5 år sedan på dagen skulle mitt liv komma att förändras för alltid. Det var nämligen dagen då jag träffade min blivande make för första gången.

Vi hade fått kontakt via Spraydate och skickat några meddelanden fram och tillbaka. Jag tyckte att han verkade trevlig och om vi skulle hinna ses innan sommaren tog fart så fick det bli en hastig lunchdejt. Jag lyckades komma försent till dejten eftersom jag missuppfattat var vi skulle ses, så de redan korta 45 dejtminuterna förkortades ytterligare ner till 30, men det räckte för att jag skulle bli intresserad. Jag minns att jag ringde till en av mina bästa vänner efteråt och berättade att jag varit på dejt med en helt fantastisk man. Hon säger att hon visste redan efter det samtalet att jag skulle gifta mig med honom, men det visste ju inte jag.

Hursomhelst, sommaren gick och eftersom jag var bortrest i USA och Norge i 10 veckor hade vi väldigt lite kontakt. Framemot hösten hörde Tomas av sig och undrade om jag ville komma till hans landställe i Karlsborg och fiska. Karlsborg ligger ju inte långt från Skövde där jag bodde då, så jag hoppade på en buss och åkte dit. Själva fiskandet var jag väl i ärlighetens namn inte så intresserad av men Tomas var ju desto mer spännande.

Jag kom dit ganska sent på en fredagkväll. Vi pratade och åt middag, och tanken var att vi skulle åka ut dagen därpå med en båt som tillhörde en vän till Tomas. Men, ödet ville annorlunda och på lördagmorgonen ringde vännen och meddelade att båten var trasig, och tur var det! Jag var nämligen ännu inte helt övertygad om att Tomas var mannen i mitt liv, men när den tänkta fisketuren ersattes med en 6 timmar lång promenad i Tivedens nationalpark så förändrades allt. Vi hade tid att prata och verkligen lära känna varandra på tu man hand. Under de där 6 timmarna blev jag förälskad, och sedan dess har det varit vi. Hade fisketuren blivit av hade vi nog åkt på den med Tomas vän, konverserat lite artigt, fångat nån fisk och sedan tackat för en trevlig helg och därefter aldrig setts igen. Vi behövde de där timmarna för att klicka.

Nu är vi här, 5 år senare. Livet har fört oss än hit, än dit. Många fina och fantastiska stunder, långt ifrån rosenskimrande hela tiden, men vi har klarat motgångarna och det är huvudsaken. Vi har två fina barn ihop, och han är min älskade. Mannen med hjärtat av guld.

4 reaktioner på ”15 juni 2009

Kommentera

