Skapa fina barndomsminnen, check!

Jag vill gärna att mina barn när de blir äldre ska tänka tillbaka på sin barndom och minnas den med glädje. Pepparkaksbakningen, när vi byggde en koja under matbordet eller när vi tog tåget in till stan. Vissa saker kanske kommer att göra dem lite extra varma i hjärtat, till exempel jordgubbsplockningen i det lilla jordgubbslandet jag anlade i trädgården idag. Jag tänker mig att de nyfiket kommer att hålla koll på när jordgubbarna växer, och kan riktigt höra deras exalterade små röster när de kommer springande för att berätta att jordgubbarna är färdiga. Jag hoppas att jag gjort något fint, skapat något som blir en del av en förträfflig barndom.

imageimage(2)image(1)

En reaktion på ”Skapa fina barndomsminnen, check!

  1. Ping: Humörsvängningar, sniglar och jordgubbar | Killmamman

Kommentera

