Clownnostalgi

Igår var jag, Henry, Bill och Tomas i Blecktornsparken för att titta på Clownen Manne som uppträdde i samarbete med Parkteatern. 2000 (!) barn hade kommit för att se Mannes sista föreställning för i år. Henry var uppslukad och tittade storögt på när Manne och hans barn Olle och Maria, som också var med i föreställningen, gjorde tokighet efter tokighet. Det var även lite av en nostalgitripp för mig, jag minns Clownen Manne från min egen barndom. Dels gick det Manneprogram på TV (jag minns att han brukade käka helt bruna bananer, blä) och så var jag och tittade på någon av hans föreställningar (kanske på Parkteatern?). Roligt var det i alla fall!

I väntan på Manne

Örongos i väntan på Manne

2000 barn (många förskoleklasser) hade kommit för att titta

2000 barn (många förskoleklasser) hade kommit för att titta

Manne!

Manne!

 

 

2 reaktioner på ”Clownnostalgi

  1. Haha, jag såg också det där programmet. Minns cykelturerna när det bara var en kuliss bakom som rörde sig, men det var ju rätt fiffigt. Ganska mysigt program fast samtidigt lite konstigt. Och bananerna ja… jag har fobi mot bananer som är det minsta över gulgrön. Barndomstrauma med övermogna sådana i bil utan AC, den lukten alltså… urk.😀

Kommentera

