Med en enkel tulipan

Förr i tiden hade vi människor ofta våra nära och kära samlade inom rimliga avstånd. Det var lätt att ses titt som tätt, både till vardags och vid högtider. Så är det ju inte riktigt nu. Vi rör på oss i världen, flyttar runt och vidgar våra vyer. För egen del betyder det att jag har både familj och vänner utspridda lite här och var, både i Sverige och i världen. Dagens teknik gör det ju såklart lättare att hålla kontakten, men på födelsedagar och andra högtider så känner åtminstone jag ett sting av saknad efter de som valt att bosätta sig lite längre bort. Ofta vill man ju dock kunna uppmärksamma särskilda dagar med något mer än ett telefonsamtal eller ett mail. Själv är jag en sucker för blommor, jag uppskattar både att få dem och att ge bort dem. En blomma kan bli guldkanten på vilken mulen dag som helst! Innan jag valde att utbilda mig inom vården funderade jag till och med på att bli florist. Hursomhelst så är jag glad att det finns blombud och att de skickar blommor runt hela världen så att jag lätt kan ge moster i Finland en bukett på 60-årsdagen, trots att jag inte har möjlighet att överlämna den själv. Nu när det snart är dags för mig att gratulera några fler nära och kära ute i vida världen så vill jag tipsa om Kampanjjakt.se där massor av bra och förmånliga rabatter, kampanjer och erbjudanden finns samlade. Här hittade jag till exempel rabatter hos Euroflorist, så nu ska här skickas blommor!

Kommentera

