The Puppet Show

20140701-232122-84082040.jpg
Vissa dagar känns oändligt långa. När vädret är kasst och det går inte att gå ut, och Henry är uttråkad och rastlös. När idéerna till lekar och aktiviteter inte infinner sig och när jag känner mig som världens tråkigaste mamma.

Då blir jag så glad när allt helt plötsligt bara löser sig. Mitt i frustrationen och hopplösheten hittade vi några handdockor som Henry fått av sin mormor för länge sedan, och i kombination med ett barnvagnsparasoll hade vi hux flux gjort en dockteater och Henry tyckte det var SÅ HIMLA KUL. Mer peppad än så har jag inte sett honom på länge. Jag fick sitta bakom parasollet och göra roliga röster åt dockorna, och Henry levde sig in så i leken att han var tvungen att kolla bakom parasollet för att se om det var jag som pratade eller om dockorna fått eget liv. Vi lekte detta HUR LÄNGE SOM HELST, Henry ville aldrig att vi skulle sluta. Till och med Bill var fascinerad. Så himla bra när det blir så… bra.

2 reaktioner på ”The Puppet Show

Kommentera

