Turbulenta dagar

Dessa dagar då jag varit själv med barnen har varit minst sagt turbulenta, särskilt tisdagen som lätt kvalade in som topp tre värsta dagarna i mitt liv. Är alltså ensam med barnen då Tomas åkt till Spanien med stora grabbarna, och så här i efterhand var det nog lite optimistiskt överhuvudtaget att tro att jag skulle greja att jonglera barnen själv i flera dagar.

Visst, finns säkert mammor som grejar detta galant. Men, även om han är gullig med Bill och bryr sig om honom så har Henry väldigt lite förståelse för att inte hans egna behov alltid kan tillgodoses omedelbart, vilket skapar en hel del frustration och friktion. Dessutom är Henry är krasslig (har åkt på ett elakt virus som ger kraftiga hostattacker och gör så att han kräks av hostan) och är extra gnällig, klängig och vill bara sitta i famnen vilket inte gör det hela lättare. Bill är också extra gnällig pga värmen, har börjat hosta han med och vill helst bli buren hela tiden. Perfekt kombo!

Det har varit lite så här: Henry får tantrum för att pannkakan har fel form precis när Bill håller på att somna vilket resulterar i två skrikande barn. Bill är vrålhungrig samtidigt som Henry får utbrott för att han vill sitta i mitt knä. Bill är jättetrött och behöver läggas samtidigt som Henry kaskadspyr ner sig själv och soffan. Addera värmebölja och huvudvärken från helvetet till allt detta och ni har receptet på ett smärre kaos. Igår kom dock min mamma hit och stannade till lunchtid idag. Hade nog aldrig grejat det utan henne så det är jag oerhört tacksam för!

Väntade hem Tomas ikväll men de har råkat ut för inte mindre är två (!) inställda flyg och beräknas nu inte komma hem förrän i morgon natt… Suck, här har jag liksom gått och räknat timmarna tills jag slipper vara själv i det här kaoset, och så blir det ett helt dygn till. Bara att bita ihop och ladda för ännu en natt av hostattacker och minimalt med sömn.

2 reaktioner på ”Turbulenta dagar

Kommentera

