Kryper sakta framåt igen

Jaha, vad har hänt sen sist? Först var ju båda barnen sjuka. Sedan blev jag sjuk i samma hosta och började också hosta lungorna ur mig tills jag kräktes. Dessutom fick jag en infektion i ena bröstet och hade 39-40 graders feber i en vecka innan antibiotikan bet. Alltså har någon i familjen varit sjuk ända sedan början av juli. Båda barnen hostar fortfarande men det är bättre. Tuttinfektionen är också bättre men hostan hänger kvar. Helt sjukt. Energinivån efter alla dessa veckor av sjukdom och anspänning är låååg. Nu är det återuppbyggnad av hälsa och psyke som gäller.

Annat som hänt i sommar är att Henry haft (har) någon slags frigörelseperiod. Tidigare har han ju praktiskt taget varit klistrad på mig men nu är han mer restriktiv med pussar och kramar. Det ska vara på hans villkor. Ovant, lite sorgligt att min lille plutt växer upp så snabbt, men också såklart väldigt hälsosamt och bra för honom. Numera får jag ofta höra ”dumma mamma”, det verkar nästan som att det är det enda han kan säga nuförtiden. Blöjfriheten har gått jättebra, två olyckor på hela tiden och efter två veckor var han torr på nattetid. På lördag väntar den stora sluta-med-nappar-dagen. Han är peppad, men förstår ju såklart inte riktigt vad det kommer att innebära.

DSC_08501

Bill har hunnit bli 5 månader. Han vänder sig från rygg till mage åt båda hållen och övar på att sitta själv (funkar inte riktigt än men snart). Han har haft (har) en period då han varit missnöjd med ALLT, från morgon till kväll. Han vill bara bli buren eller hållen så att han kan stå upp. Att vara själv mer än några sekunder går inte alls. Lite frustrerande, man blir så låst, men jag mantrar ”det är en fas, det är en fas…”.

DSC_0870

När det gäller mig själv har jag nu som tröst över att amningen kapsejsat (mer om det i ett senare inlägg) bokat in tre tatueringstider. Den första i slutet av augusti (en tatuering för mina barn), den andra i mitten av september (en uggla) och den tredje i slutet av januari (en chest piece). Peppen!

4 reaktioner på ”Kryper sakta framåt igen

  1. Men vilken sommar ni haft!😦
    Skönt att ni är på bättringsvägen! Men hosta kan vara så himla envis. Jag hade hosta under hela våren och fick tom ont i ett revben av det, troligtvis en spricka….

    Vad skönt att Henry blev torr på natten så fort! Charlie har den senaste månaden äntligen blivit torr på dagen men nattblöjan är fortfarande väldigt blöt🙂

    • Usch, låter som en jobbig hosta. Jobbigast för oss har varit att Henry kräkts så mycket i samband med hostan, och att båda barnen hostat nätterna igenom så att sömnen varit obefintlig. Men, nu är det som sagt bättre🙂

Kommentera

